Sector
  • Cluster 3
  • So
  • Vso
Vakgebied
  • Muziek
  • Kunstzinnige oriĆ«ntatie
Vakinhoud
  • Produceren en presenteren
  • Onderzoeken, analyseren, interpreteren en verslag doen
  • Kijken en luisteren naar
  • Reflecteren en evalueren
Leerplankundig thema
  • Betekenisvol leren
  • Differentiatie
Vakspecifiek thema
  • Cultuureducatie
  • Kunsteducatie
  • Cultuuronderwijs

Muziek in mytylonderwijs

29-7-2015
Smedema, M. (2011). Muziek in mytylonderwijs. Purmerend: Gehrels Muziekeducatie.
Dit artikel geeft een voorbeeld van hoe een leerkracht of kunstvakdocent zijn muziekonderwijs kan aanpassen voor leerlingen met een fysieke beperking. Het voorbeeld wordt gegeven aan de hand van een concreet lesvoorbeeld. Daarbij worden er dwarsverbanden gelegd met andere kunstzinnige vakdisciplines.
Contactpersoon