Sector
  • Praktijkonderwijs
  • Tweedegraads lerarenopleiding
  • Vmbo
  • Vmbo bovenbouw kb
  • Vmbo onderbouw
  • Vo
  • Vso
  • So/Vso
Vakgebied
  • CKV
  • Handvaardigheid
  • Kunst en cultuur (leergebied)
  • Tekenen
  • Textiele vormgeving
  • Beeldende vorming vmbo
  • Dans
  • Drama
  • Muziek
Leerplankundig thema
  • Betekenisvol leren
  • Competentiegericht onderwijs
  • Doorlopende leerlijnen en samenhang
  • Kerndoelen
  • Leerlijn
  • Leerlingenmateriaal
  • Lespakket
  • Samenhang
  • Toetsing
  • Vakintegratie
Vakspecifiek thema
  • Audiovisuele vormgeving
  • Cultuureducatie
  • Cultuuronderwijs
  • Kunsteducatie

Praktijkonderwijs: POUWERed by Art. Lessuggesties voor kunst- en cultuureducatie in samenhang

27-7-2015
Marsman, P., & Tuinen, S. van. (2008). Praktijkonderwijs: POUWERed by Art. Lessuggesties voor kunst- en cultuureducatie in samenhang. Enschede: SLO.
Deze publicatie is van belang voor docenten en schoolleiders in het praktijkonderwijs en voor culturele instellingen. Zij biedt suggesties om invulling te geven aan kunst- en cultuureducatie in de onderbouw. Deze lessuggesties zijn ontworpen met behulp van de PrOKunst- en cultuurschijf. De publicatie gaat in op vragen als: hoe formuleer ik mijn visie op kunst- en cultuureducatie in het praktijkonderwijs; hoe verhoudt die visie zich met de algemene visie van de school; welke consequenties heeft dat voor het programma kunst- en cultuureducatie? Een schoolportret geeft een doorkijkje naar een school en het ontwikkeltraject dat is afgelegd. Daarbij heeft de school een beleidsplan Kunst- en cultuureducatie geformuleerd en dat heeft vervolgens geresulteerd in een aantal lessuggesties. Ook voor andere scholen zijn deze lessuggesties bruikbaar en eenvoudig aan te passen aan de eigen schoolpraktijk.